POLICIE

policieAutor: Jo Nesbø

Nakladatelství: Kniha Zlín

Žánr: Literatura světová – Detektivky

Rok vydání: 2015

Počet stran: 410

10. díl krimi série o detektivu Harrym Holeovi. Na místech, kde bylo v minulosti spácháno několik vražd, jež nebyly objasněny, jsou nalezeni mrtví policisté, kteří tyto zločiny tehdy vyšetřovali. Všichni byli rovněž zavražděni, a to nanejvýš brutálním způsobem. Policie postrádá jakoukoli stopu, a navíc se musí obejít bez svého nejlepšího vyšetřovatele. V nemocnici mezitím leží v kómatu těžce zraněný muž. Jeho pokoj střeží policisté a nikdo se nesmí dozvědět, jak se tajemný pacient jmenuje.

Kniha se mi četla mnohem lépe, než například Sněhulák, protože se zde nevyskytovalo tolik jmen a nových postav. I přes to jsem si opět musela zvyknout na autorův styl psaní, nečíst rychle, ale vše si pořádně pročíst a snažit se odhadnout, jak se příběh bude vyvíjet dál a jaká tajemství se ještě vyklubou na povrch.

Co mi u knížky vadilo, byly její dlouhé kapitoly. Nerada přestávám číst, aniž bych uzavřela právě čtenou kapitolu (hůře se pak vracíte k událostem, které se v dané kapitole přihodily). Bohužel u Policie jsem se tomuto problému nevyhnula a to mi ztěžovalo mé čtení.

Na druhou stranu mě Nesbø příjemně překvapil svými dějovými zvraty. Občas jsem nemohla uvěřit, co právě čtu a jestli se mi to náhodou nezdá. Příběh je opět plný napětí a akce, nechybí zde ani (moje oblíbené) dějové zvraty a spoooustu falešných stop.

V předchozích dílech s názvem Přízrak, Levhart a Sněhulák autor znova pečlivě popisuje postavy, se kterými jsme se již setkali a díky tomu si můžeme tyto tři díly přečíst i jako samostatná díla. U Policie to však neplatí a proto se někteří čtenáři můžou v příběhu snadno ztratit.

Poslední díl Policie navazuje tam, kde skončila kniha Přízrak. Policie řeší případ, kdy někdo zabíjí policisty na místech, kde se již dříve odehrály doposud nevyřešené vraždy. Nový policejní ředitel Belmann je v koncích a začíná být jasné, že pod jeho vedením nemusí být vrah dopaden. Potřebují detektiva Harryho Holea. Kde ale je? Vrátí se, aby jim pomohl jednou pro vždy tento případ uzavřít?

Knihou Policie má série s Harrym Holem skončit. I přes pár výtek ke knize, se mi však Policie moc líbila. A co Vám?

Za poskytnutí výtisku děkuji internetovému knihkupectví Palmknihy.

Péťa

HODNOCENÍ – 9/10

Zanechat Odpověď

