AFTER: POLIBEK

afterAutor: Anna Todd

Nakladatelství: Yoli

Žánr: Literatura světová – Romány pro ženy

Rok vydání: 2015

Počet stran: 528

Tessa má všechno – žije v láskyplném prostředí, má chápající rodiče a taky kluka snů, laskavého, milého, kterého jí závidí všechny kamarádky. Lepšího už si ani nemohla přát potkat. Tessin snový svět ale náhle změní jediné setkání. Hardin je pořádně drzý kluk, s nepřeslechnutelným, nafoukaným britským akcentem, nezapomenutelným rozcuchem, tetováním a piercingem ve rtu. Tessa si nemůže pomoct – Hardin je zkrátka jiný než ostatní…
A to po všech stránkách – dovede být i pěkně krutý. Neměla by ho spíš nenávidět? Neměla by jím Tessa pohrdat? Jak to, že se od něj nemůže odpoutat? Nedokáže to – i přes všechny jeho chyby a prohřešky. Intenzivní vášnivou blízkost střídají neustálá Hardinova zmizení. Může takhle vůbec vypadat láska? Tessa sama nevěří, že by takový vztah mohl fungovat. Ale jde odolat jeho polibku?

Dalo by se říct, že Tess má vše, po čem toužila. Chodí na vysokou školu, bydlí na koleji s přátelskou spolubydlící Steph a má kluka jménem Noah. Miluje knihy a chce se v budoucnu stát spisovatelkou. Myslí si, že jí nic její zářivou budoucnost nezničí. Nebo nezmění. Jenže vše se změní, když potká Hardina, kluka, kterého chce každá holka na škole (a Hardin jim bez problémů vyhoví), který je potetovaný od hlavy k patě a se zatraceně sexy piercingem.

Hardin si Tess dobírá kvůli jejímu až přehnanému pořádku a hlavně kvůli jejímu uhlazenému oblečení.Tuto knihu podle mě provází pořekadlo: Co se škádlívá, to se rádo mívá. Jenže Hardin skrývá nejedno velké tajemství a Tess na ně chce přijít. Snaží se mu přiblížit, ale když už to vypadá, že by si ji Hardin mohl pustit k tělu, najednou se na Tess utrhne a pohádají se.

Tess se poté uzavře do sebe a snaží se na Hardina zapomenout. Jenže to není tak lehké, když na něj naráží na každém kroku. A zdá se, že ani jemu není Tess lhostejná. Tak proč se s ní musí neustále jen hádat a pak je na ni najednou až moc milý? Co před ní skrývá? Dokáže mu Tess odpustit všechno, co jí Hardin provedl?

Knížka se mi četla velmi dobře. Kapitoly byly tak akorát dlouhé a nebylo zde zdlouhavé popisování. Autorčin styl psaní se mi moc líbil. Jsou zde vtipné momentky, u kterých jsem se nejednou musela zasmát. Tessa prožívala spoustu trapasů, až mi jí bylo i líto, ale to ke knize patří.

Postava Tessy mi přirostla k srdci. Nic jsem proti ní neměla, ale občas dělala rozhodnutí, které bych třeba já neudělala. Jediné, co se mi na ní nelíbilo, byla její přehnaná „pořádnost ve věcech“ a tím myslím opravdu PŘEHNANÁ.

Postava Hardina se mi líbila, ale nebyl to pro mě ten typ mladíka, kterého podporujete v jejich vztahu. Neříkala jsem si po celou knížku „chci, abyste nakonec zůstali spolu.“ Někdy byl milý a hodný, takže jsem si říkala: Konečně jsi se změnil, tak to zase nepokaž! A v další kapitole už byl zase protivný a zlý k Tess. Ale to byl asi taky autorčin záměr.

Co bych knize vytkla? Přiznám se, že příběh mi nepřišel moc promyšlený. Autorka podle mého názoru spíš hodně improvizovala. Vztah Tess a Hardina nebyl nijak zvláštní. Prostě se sešli dva lidé, kteří jsou úplné protiklady, a zkrátka si často nerozumí. Celá kniha byla jen o tom, jak se spolu hádají a pak se zase usmiřují. A to mi trochu vadilo. Čekala jsem od knihy víc. Větší příběh, více tajemství a zvratů, prostě něco nečekaného a nového. Myslela jsem si, že to zde najdu už jen proto, že kniha má 528 stránek. Bohužel jsem se asi spletla.

I přes tento „normální“ příběh jsem se ke knize ráda vracela a těšila se, co nového zjistím o vztahu Tess a Hardina. Konec byl nečekaný a jsem zvědavá, jak to dopadne. Určitě si přečtu další díly.

Péťa

HODNOCENÍ – 8/10

Zanechat Odpověď

