ČERNÝ LED

čl

Autor: Becca Fitzpatrick

Nakladatelství: Egmont

Žánr: Literatura světová – Thrillery

Rok vydání: 2015

Počet stran: 392

Někdy je nebezpečí sotva patrné – až dokud není pozdě.
Britt Pfeifferová se připravovala na výlet do Tetonských hor, ale nečekala, že se k ní bude chtít přidat její bývalý přítel Calvin, který ji stále pronásleduje v myšlenkách. Jenže než stačí Britt zpracovat své city ke Calvinovi, nečekaná bouře ji přinutí vyhledat přístřeší v osamělé chatě u dvou velmi hezkých obyvatel – jenže tito muži jsou uprchlíci a uvězní
ji jako rukojmí.
Britt výměnou za svůj život souhlasí s tím, že muže převede přes hory. Ví, že musí zůstat naživu dost dlouho na to, aby ji Calvin našel. Všechno je ještě horší, když Britt objeví mrazivé důkazy o vraždách, ke kterým došlo v okolních horách. Tento objev z ní však může udělat vrahovu příští oběť.
Jenže v horách není nic takové, jak se zdá, a všichni něco tají, včetně Masona, jednoho z Brittiných únosců. Jeho laskavost Britt mate. Je Mason nepřítel, nebo spojenec?
Černý led je romantický thriller Beccy Fitzpatrickové zasazený do zrádných kulis Tetonských hor ve Wyomingu. Zamilovat se by nikdy nemělo být takhle nebezpečné.

Právě začaly jarní prázdniny a Britt se chystá i se svojí kamarádkou Korbie do Tetonských hor. Pronajaly si chatu v horách, kterou vlastní otec Korbie, pan Versteeg. Britt se celý rok na tuto akci připravovala jak fyzicky, tak i psychicky. Je si jistá, že to pro ně bude ten nejzajímavější výlet, který kdy zažijí. Netuší však, jak moc je blízko pravdy!

Hned na začátku jejich společné cesty se od Korbie dozvídá, že se k nim o pár hodin později připojí i Korbiin bratr, Calvin. Ten chodil nějaký čas s Britt, ale rozešel se s ní a od té doby ho už osm měsíců neviděla. Britt sama sobě namlouvá, že už k němu nic necítí, ale v hloubi duše má naději, že se k sobě po prázdninách vrátí. Až Calvin na tomto výletě uvidí, jak je schopná a silná, bude se chtít k Britt vrátit. Takový je její plán a teď už ho jen uskutečnit.

Jenže vše nabere jiný spád, když se Brittino a Korbiino auto porouchá uprostřed sněhové bouře a dívky se ztratí uprostřed ničeho. Aby nezmrzly, mají jen jednu možnost – vyjít ven a zkusit najít nějakou pomoc. Asi hodinu bloudí po zasněžené krajině, až se konečně dostanou k jedné chatě. Sláva, vevnitř se svítí!

Dívky zjistí, že zde bydlí dva mladíci – Shaun a Mason. A od té doby začíná být Britt vše podezřelé.

Shaun nadšeně souhlasí, aby se dívky u nich zahřály a přespaly tu jednu noc, než zavolají pomoc. Zato Mason se netváří vůbec nadšeně a neustále dívky vyhání pryč. Shaun se jich začíná ptát na podivné otázky. Znají tady v horách všechny cesty, které vedou zpět k civilizaci? Dokáží se tam dostat bez mapy samy? A jaké mají s sebou vybavení? Najednou Shaun vytáhne zbraň a ohlásí jim, že odteďka jsou dívky jejich rukojmí.

Protože se na tuto cestu Britt připravovala mnohem více, než Korbie, dohodnou se na jednoduchém plánu. Korbie nechají v jejich chatě a pokud je Britt dovede zpátky na silnici a vyvede je z tohoto hrozného místa, pustí je na svobodu. Britt ale ví své – i když udělá, co po ní chtějí, nikdy jí ani Korbie nedovolí zůstat naživu. Jsou to svědci a Shaun s Masonem se jich budou chtít určitě zbavit.

Všichni čtyři se nacházejí na místě, kde se před rokem staly tři brutální vraždy mladých a nevinných dívek. V jejich skupince panuje napětí – Kdo z těch dvou mladíků je zabil? Ví Britt vůbec, kudy se dostanou zpátky? Proč se jeden z mladíků chová tak podivně?

V lese není bezpečno. Nacházejí hladové vlky a mnohem větší zvířata. Noční můrou je ale počasí, které se každou chvílí zhoršuje. Naše skupina začíná mrznout a pokud rychle nenajdou nějaké přístřeší, jejich mise skončí. Mají dost síly a odvahy, aby se dostali všichni v pořádku ven z tohoto bludiště smrti?

Tato knížka se mi opravdu MOC líbila!!! Celou dobu si myslíte, že víte, kdo je vrah těchto dívek, proč to udělal a jak to celé asi dopadne, ale opak je pravdou! Nic takového nevíte. Protože autorka si s vaší myslí během celého příběhu ráda zahrává. Celá kniha se mi četla moc příjemně, nikdy jsem se nenudila.

Hned na začátku příběhu Vás čeká napínavý prolog, který vás rychle vtáhne do děje a vy se už nemůžete dočkat, až této záhadě přijdete na kloub. Autorka zde použila spoustu napětí, ale také zvratů. Když už jste si mysleli, že Vás nic nemůže překvapit, najednou přišla rána! Celá situace se změnila a vy jste jen dokázali číst s otevřenou pusou dokořán. Mnohokrát za knihu jsem si říkala: Cože? To snad není možné! Bohužel od jednoho okamžiku v knize jsem si už nějak domyslela, kdo bude asi tím vrahem a to mě trošku mrzelo. Nepředvídatelnost asi není autorčinou silnou stránkou.

Příběh se ale krásně a svižně četl díky kratším kapitolám, které mě držely po celou dobu v napětí. I když jsem si sama vymyslela, jak to asi skončí, tak jsem se nemohla dočkat okamžiku, kdy se dozvím celou pravdu! Tuto knihu jsem přečetla snad během jedné chvilky a občas jsem se i od srdce zasmála. Nejvíce snad chvílím, kdy si Mason Britt pěkně dobíral.

Postavy byly pěkně propracované. Korbie mě neskutečně štvala hlavně svojí arogancí a rozmazleností. Jakoby neexistovalo na světě nic jiného, než ona sama. Nechápala jsem, jak ji mohla Britt tak dlouho vydržet. U Calvina jsem měla smíšené pocity. Jsou zde kapitoly, kdy Britt vzpomíná na dobu, kdy se s Calvinem poznávali a začali spolu chodit. Proto nejdříve Calvina poznáváme z té lepší stránky, na kterou Britt vzpomíná.

Dále je tu Mason – moje nejoblíbenější postava. Už od začátku, kdy se vymykal Shaunově kontrole, byl pro mě záhadou. Chtěla jsem rozlousknout tajemství tohoto okouzlujícího a charizmatického cizince (stejně jako Britt). S ním byla kniha vtipnější, uvolňovala napětí a samozřejmě romantičtější! Když se blížil konec knihy, bála jsem se, jak to nakonec s Masonem dopadne. Jsem za tuto postavu a její charakter moc ráda! A co dodat k Shaunovi? O něm se v knize nic moc podrobnějšího nedozvídáme, takže tady můžu jen říct, že to byl pěkný prevít, který neustále ztrácel nervy. A to se mu také vymstilo.

Příběh ke konci velmi graduje a byla jsem opravdu překvapená, kolik zvratů na závěru knihy dokázala autorka vytvořit. Vše nabralo rychlý spád a já jsem kapitoly hltala a hltala, dokud jsem nebyla konečně na konci!

Ať se snažím jak se snažím, na této knize nemůžu najít žádná negativa. Snad jen, že kniha byla pro mě až moc krátká a byla jsem smutná, když jsem dočetla poslední stránku. Jsem ráda za konec, jakého se mi dostalo a své hrdiny si ponesu i nadále v mém srdci pro knížky :))

Takže pokud má někdo chuť si přečíst napínavý romantický thriller, běžte a dejte této knize šanci, protože nebudete zklamaní a příjemně Vás překvapení!

Péťa 🙂

HODNOCENÍ – 10/10

Zanechat Odpověď

