LEDOVÁ KREV

lk.jpg

Autor: Elly Blake

Nakladatelství: CooBoo

Žánr:  Dobrodružné, Fantasy, Pro děti a mládež

Rok vydání: 2017

Počet stran: 320

Sedmnáctiletá Ruby žije ve světě, v němž vše ovládá led. Ovšem ona sama má moc ohně a žáru – a to se v tomto krutém světě trestá smrtí. Takže po smrti své matky se přidává k rebelům, kteří chtějí zničit ledového krále. Ovšem než se stačí zapojit do boje, je polapená a donucena bojovat proti nejlepším bojovníkům svého nepřítele. Jestliže turnaj přežije, má jedinečnou šanci zničit šíleného krále. Ale skončí tím utrpění lidí v království? Plamen a led jsou v tomto světě nepřátele na život a na smrt, ovšem společně by mohly vytvořit sílu, která by mohla změnit vše.

Sedmnáctiletá Ruby Otrerová žije se svojí matkou v domečku na samotě proto, aby obyvatelé tamní vesnice nezjistili dívčino největší tajemství – je Ohnivá.
Svět, ve kterém Ruby žije je ovládán Mrazivými – lidmi, kteří vládnou mrazu a ledu. Král Malak nastolil vládu mrazu a každý Ohnivý je štván, mučen a nakonec zabit. Mnoho Ohnivých se snaží utéct před jeho krutovládou, ale Malakových zvědů a vojáků je příliš mnoho.

Ti nejsilnější Ohnivý jsou však přivedeni před krále a poslány do arény bojovat proti šampionům – jeho nejsilnějším Mrazivým. Tak žijí lidé ve strachu, násilí, bídě a smrti. Dokud se do všeho nezamotá samotná Ruby.

lkkk

Ruby se snaží žít v klidu a hlavně nenápadně, aby ochránila sebe i matku. Jednoho dne si však pro ni přijdou a ve snaze svoji dceru bránit přijde její matka o život. Na cestě za pomstou dívka poznává mnicha a jeho přítele Arcuse, kteří patří k rebelům. Zdrcená žalem se rozhodne přidat se k této skupině a pomoct jim zabít krále.

Začíná se učit ovládat svůj oheň a společně s mnichy plánují, jak tajně proklouznout do paláce. I když si to dívka nechce připustit, cítí, že v opatství našla nový domov a rodinu. A i když je na ni Arcus hrubý, chladný a neustále ji uráží, cítí, že jí na něm začíná záležet.

Jenže než stačí dokončit svůj důležitý výcvik, dochází k nečekané změně plánu a Ruby se dostává do paláce sama. Potřebuje přesvědčit krále, že právě ona je ta pravá pro jeho boj v aréně a musí porazit všechny soupeře, které proti ní postaví. Nikdo však nevěří, že by vůbec přežila první střet se šampionem.

Dokáže Ruby ostatní přesvědčit o opaku? Je opravdu ta pravá pro zneškodnění krále a osvobození království? Co když jde o víc, než jen o svržení tyrana z trůnu – co když je za tím vším mnohem větší zlo, které se probouzí k životu?

Byl to hřebec sněhové barvy se safírovýma očima a černým jezdcem v dlouhém plášti.
Kapitán mě našel.
Otočila jsem se a utíkala, ale závěje mi to nedovolily. Snažila jsem se v sobě najít oheň, ale byla mi moc velká zima. Stěží jsem zahřívala sama sebe.
Za záda kabátu mě popadla ruka, která mě s jistotou vysadila na koňský hřbet, a do břicha se mi zabořil předek sedla. Bušila jsem kolem sebe lokty a hřebec divoce tančil.

lkk

NÁZOR:

Kniha Ledová krev se mi opravdu moc líbila. Skvěle se četla, protože na každé stránce na Vás čekala nějaká akce, zvrat a napětí na sebe nenechalo dlouho čekat.

O romantiku zde také zavadíme a musím říct, že zde Arcuse autorka skvěle popsala, protože byl přesně takový, jakého jsem si ho představovala – trochu tajemný hrdina, schovávající svou tvář v kápi, plný tajemství a bolesti z minulosti. Přirostl mi k srdci hlavně svým smyslem pro humor a tím, že se za žádných okolností nikdy nevzdával navzdory tomu, co mu život v minulosti přichystal.

I Ruby jsem si oblíbila, nebyla to žádná křehká dívka, která by se sesypala pokaždé, když se jí něco špatného stalo. Nedělala ze sebe příliš velkou chudinku a hrdě se postavila každé překážce, která před ni byla postavena. V mnoha situacích udělala přesně to, co bych udělala i já a proto jsem s ní také soucítila.

O ostatních mniších z opatství jsem ráda četla a našla v nich své nové přátele stejně tak, jako Ruby. V knize se dočkáme nečekaných zrad a intrik a díky spoustě akcí příběh plynul rychle a svižně. Až v příliš rekordním čase jsem tuto knihu měla přečtenou :))

Konec byl skvěle vymyšlený, opravdu jsem takový zvrat jedné z mnoha událostí vůbec nečekala a v tu chvíli jsem se s otevřenou pusou divila, že mě to nenapadlo mnohem dřív. Otevřený konec nám napovídá, že této parádní jízdy není zdaleka konec a že se můžeme těšit na další díl (který, doufám, přijde velmi brzy).

lkkkk

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví eReading.cz

Péťa 🙂

HODNOCENÍ: 10/10

 

Zanechat Odpověď

